zaterdag 24 augustus 2013

Rouw VI

INSOMNIA

Gaat het goed
Gaat het daar
Geef een seintje
Geef een hand
Een teken van leven
Ook al ben je dood
Zoek me op
In mijn dromen
In het waken
Mijn lichaam blijft wakker
Na 3 zware jaren
Voor jou

Kus me wakker
Kus me in slaap
Zeg dat het goed is
Dat het mooi is daar
Zelfs zonder ons
Zelfs zonder haar
Streel me zachtjes
Maak me niet wakker
Laat me dromen
van lange ochtenden
Met jou en koffie
jouw T-shirt en mijn pyjama
De geur van de avond ervoor

Waar ben je
Waar vlieg je
Witte mooie raaf
Zo stil en zo verlaten
Ik moet je as nog ophalen
Verzin duizend plekjes
Om je achter te laten
Tussen kieren en gaten
Blauwe regen of bossen
Rivieren en dalen
Alles ben jij waardig
Maar wil je bewaren
Hou me wakker
Verstrooi jij in mij

3 opmerkingen:

  1. Lieve Stella, wat kun jij toch mooi verwoorden,poëzie en zo toegankelijk en voelbaar,veel sterkte met alle eerste keren en zoveel meer zonder,lieve groet,Caroline (vz)

    BeantwoordenVerwijderen