donderdag 10 januari 2013

10 januari 2013, bijna 3 jaar later...

Erik vroeg of ik alvast even wat op het blog wil schrijven
hij is nu even wandelen met Daan en Sam
ik zit hier enig zins verdoofd
de chemo heeft niet aangeslagen
tumoren in lever en lympheklieren zijn weer groter geworden

na het slecht nieuws gesprek
vertelde Erik iets heel bijzonders
toen hij nu bij AMC uit de auto stapte
en ik nog onderweg was met de metro
hij een 'visioen' kreeg dat zijn overleden moeder belde

de nacht van haar dood heeft hij haar ook gesproken
ze belde toen vanuit het ziekenhuis
erik was toen 16 geloof ik
hij moest meteen huilen en wist
dat hij slecht nieuws zou krijgen
hij zei; zie je wel, er is meer dan we denken

we gaan dus niet verder met chemo
ook een andere chemo raad de oncoloog af
ze verwacht daar weinig van
en het was nu al te zwaar
levenskwaliteit staat nu voorop

maar er is nog een onderzoek met twee medicijnen
en ze gaat bij UMC(Utrecht) informeren
naar een onderzoek wat ze daar doen
om via de lies rechtstreeks in de lever
de tumoren aan te vallen met radioactieve bolletjes
ze laat een en ander ons nog weten

misschien toch weer een beetje hoop.....


4 opmerkingen:

  1. Wel een tegenvaller, hoorde ik ook net van Daan. Maar er is altijd hoop, er zijn zoveel nieuwe middelen. Hopen dat de bolletjes' deze keer hun werk goed doen! Dus toch maar weer een gebedje :-) Veel sterkte en hopelijk weinig pijn. liefs van cissy xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een rotnieuws Erik, hier worden we er koud van.

    Ik hoop dat je een kans krijgt in Utrecht en dat de andere medicijnen werken.
    Je bent zo onderhand een medisch wonder Erik, met recht een witte raaf.

    En dat je visioenen hebt van je moeder verbaast me niet, je hebt zoveel meegemaakt dat je spiritueel een enorme groei hebt ondergaan.
    Jullie band is waarschijnlijk altijd sterk geweest en ook nu is ze dicht bij je.

    Ik duim, bid, denk aan jullie.
    Erik, Stella en Daan heel veel kracht gewenst.
    In gedachte omarm ik jullie.
    Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve schatten ik ben er stil van..... denk aan jullie en zou veel van jullie last willen overnemen maar voel me machteloos.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verdrietig nieuws. Ik had zo op een andere uitslag gehoopt voor jullie. *hugs*

    BeantwoordenVerwijderen