woensdag 16 januari 2013

gelukkig zijn met kanker

bijna een week verder
de chemo raakt uitgewerkt
of verdwijnt uit mijn lichaam kan ik beter zeggen
en daarmee komt ook de energie weer terug
ben ik weer wat meer wie ik ben en wil zijn
niets is erger dan je zo levenloos
te voelen
er geen zin meer in hebben
jezelf te missen

geen energie om te zijn wie je bent is
frustrerend en je wordt er moedeloos van
om die reden was ik toch al van plan te
stoppen met de behandeling
de slechte uitslag maakte die keus
een stuk makkelijker
dan ga ik liever de confrontatie aan met
de pijn
maar wel met een heldere geest
en twinkelingen in de ogen
en, niet onbelangrijk, terugkerende haren
weifelend maar wild

weer afspraken maken
weer bewegen
weer genieten
toch weer schaatsen misschien

ik weet niet hoeveel tijd ik nog krijg
maar zo is het goed

de afgelopen week waren de reacties
hartverwarmend
en dat helpt mij enorm
ik prijs mezelf gelukkig
zo maak ik het derde jaar nog wel vol
dank jullie wel




3 opmerkingen:

  1. Lieve Erik,

    Natuurlijk maak jij het derde jaar nog wel vol
    en komen er nog heel veel mooie momenten.
    Zeker weten!

    xxAnnette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch een bijzonder mens. Je weet er altijd weer kracht uit te putten en er een positieve draai aan te geven! Ik wil je wilde haren weer graag zien en voelen, net als je kracht en levenswijsheid!! Ik hou van jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je krijgt nog tijd om te doen waar je zin in hebt en wilt en moet doen! Ik wens je nog heel veel mooie dagen toe zonder al teveel pijn en ook heel veel haar! :-) liefs van cissy xxx

    BeantwoordenVerwijderen