donderdag 12 augustus 2010

JOEHEEEEEEE!!!!!

zoals Erik zelf zei vanmiddag toen we in het AMC aan het wachten waren
het voelt alsof je naar het cachot moet ofzo
horen wat de uitslag is
je kan nu niets meer doen dan wachten
en je overgeven aan dat wat er komen gaat
je kan het niet beinvloeden
al hoop je stiekem van wel
het went niet, nooit
zou 10 keer naar de wc kunnen
ik zweet en kan niet stil zitten
droge mond
Erik, Daan en ik kijken elkaar wat stemmig aan
een grap maar die komt niet erg aan
en dan is daar de arts
je probeert in haar ogen te kijken
om het verlossende antwoord te lezen
en tegelijkertijd kijk je weg
stel je voor dat...
handje geven, ga zitten zegt ze
en dan komt het;
GOED NIEUWS!!!!!
de uitzaaiingen slinken nog steeds
mijn adem stokt en dan ontspant iedereen in de kale ruimte
zelfs het tl-licht geeft meer kleur aan alles
de arts praat snel door
maar ik hoor haar niet meer
als erik even later de kamer uit is
omdat hij gewogen moet worden
draaien Daan en ik zich automatisch naar elkaar toe
en pakken elkaar beet en huilen
zo blij en opgelucht zijn we
om de man van wie we zoveel houden
en zo bang zijn kwijt te raken...

Stella

11 opmerkingen:

  1. zet hem op Erik, lach en huil en schreeuw die rottigheid uit je lijf, je kunt het....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig !! En wat heb je het weer mooi verwoord! Ik heb met jullie op die stoeltjes gezeten, zo voelt dat en ik ben blij dat 'het' wat gedaan heeft !! Wat een moed en kracht schuilt er in jullie! Hou vol en geniet van elkaar !!! XXX Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!! Wat een mooi nieuws! Dat wil je altijd wel horen, zet hem op en relax, dat helpt om te genezen.
    XXXX Cissy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Erik en Stella wat een super nieuws! Heel erg blij om te horen.
    Xxxxx San

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Erik, Stella en Daan.

    Wat een geweldig nieuws!

    Heel herkenbaar wat je schreef Stella.....dat wachten moest je over kunnen slaan, het vreet aan je.....zit je daar met bibberknieën op het puntje van je stoel.
    En dan de ontlading als het nieuws goed is....het lijkt of de beul zijn kap afzet en de bijl aan de kant legt.

    Houd goede moed...positief zijn maakt een groot verschil en dit goede nieuws draagt daar zeker aan bij.

    "Een mensenlichaam is klein in verhouding tot de geest die het bezielt".

    XXX, Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Erik, Stella en Daan

    GEFELICITEERD! heeeeeeeeel fijn om te horen..."Yes we Can!" & "We have a dream" .. blijf geloven en blijf dromen, jullie kunnen het met z'n drietjes! hoe mooi kan de toekomst nu nog worden.. De zon schijnt weer vandaag.. ga zo door! Een heel fijn weekend en geniet van elke dag.

    XXXX Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eindelijk ook eens goed nieuws van je te lezen.
    Blijkbaar moet je de hoop nooit opgeven en dat heb je gelukkig niet gedaan.Heel veel liefs !!
    Tante Henny en ome Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel goed, zo hoort het ook te zijn,
    Go on and on and on!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig! Ik heb een maand in Italie gekampeerd en geen internet gehad. Open nu mijn google reader voorzichtig en zie tot mijn grote opluchting JOEHEEE!!! Dat kan niet anders als positief nieuws zijn. Wat ben ik opgelucht en blij voor jullie! Lieve groeten Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Erik,

    ik hoorde van Martijn (Kempe) dat je ziek bent, narigheid. Maar ik lees ook dat je de rotzak aan het bestrijden bent, fantastisch! En geweldig dat je net getrouwd bent, geniet ervan. Ik kom je ongetwijfeld weer tegen op één of andere Amsterdamsche gracht en houd je blog in de smiezen. Zet 'm op!

    Groet, Gert-Jan Munk.

    BeantwoordenVerwijderen