woensdag 20 oktober 2010

virussen

Lieve allen,

Aangezien het seizoen van de keelpijntjes, hoesten, griepjes weer begonnen is, wil ik jullie
vragen rekening met Erik te houden. Door alle chemo's is zijn afweer veel minder en kan een mild virus bij hem
enorme consequenties hebben. Natuurlijk gaan we nu niet met mondkapjes naar buiten en zijn er vele dingen niet te voorkomen, maar als je weet dat je iets onder de leden hebt, zeg het dan even als je ons ziet.
We of Erik kan dan bepalen of het beter is de afspraak te verzetten of bij milde dingen elkaar dan maar even niet te kussen, handen schudden etc.
Mij dan ook niet kussen want ik kan het dan weer aan erik overdragen en ik wil hem natuurlijk gewoon kunnen blijven kussen en vasthouden! ; )
We hoeven niet angstig door het leven te gaan maar ook niet vragen om moeilijkheden.
Een verkoudheid bij jou, kan bij Erik makkelijk uitmonden in een longontsteking en hem enorm verzwakken.
Ik hoop dat jullie dit snappen en helpen mee te denken.
Als wij het telkens moeten vragen is ook niet fijn.
Stella

2 opmerkingen:

  1. Hallo Stella.

    Heel herkenbaar!

    We hebben toen gevraagd aan de oncoloog of Frits niet beter een griepprik kon halen en die heeft hij toen inderdaad gekregen.

    Het is natuurlijk wel afhankelijk van de weerstand die Erik op dit moment heeft of hij zo'n griepprik aankan, het geeft wel enige bescherming tegen de echte griep.

    Ik moet die prik ook ieder jaar halen, door mijn diabetes type 1 behoor ik tot de risicogroep, als bij mij de griep doorslaat in een longontsteking heb ik ook een groot probleem.

    Het is inderdaad erg goed uitkijken, ook aan de persoonlijke hygiëne en de hygiëne in huis worden tijdens die chemo's hogere eisen gesteld.

    Hoe gaat het met jou Stella?......XXX

    Groetjes, Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch een lieve zorgzame schat!!
    Wat je al schrijft je kunt niet alles vermijden, maar vragen om meedenken mag altijd.
    Je staat als een rots in de branding en dat vind ik geweldig van je!

    BeantwoordenVerwijderen