zaterdag 4 mei 2013

samen en alleen


En ineens staan we tot onze liezen in het moeras
De echte nachtmerrie is begonnen
De kanker is van een sluipmoordenaar een wild beest geworden
Zijn weg vretend in het lichaam van mijn lief
Het is soms niet om aan te zien
Godverdomme, hij verdient dit niet
Machteloos kijk ik toe hoe de pijn hem martelt
Verteerd, radeloos en doodmoe maakt
Hoe hij steeds meer in zichzelf kruipt
En langzaam afstand neemt
Ja ook van mij….
En dat voelt nu al soms zo eenzaam
Ik zou willen schreeuwen van verdriet
Ik wil je omarmen mijn lief
Maar zelfs dat doet je soms letterlijk pijn
Je blijft tussen het slapen ook maar dingen doen
Lijstjes afwerken, klusjes doen, alles goed achterlaten
Zo bezweer je nog even de tijd
Houd je grip op je lijf en je sterke geest
Die kracht verwacht je ook van mij
En ik zal er steeds zijn
Maar de dag, het uur, dat ik jou moet loslaten
Voelt nu nog als een onmogelijke opgave
Wij waren samen de wereld
Wij zijn de wereld
Zij aan zij
De toekomstige tijd
Jij hoort bij mij
er is geen andere liefde tussen ons gaan staan
maar een hele lelijke vrouw die Kanker heet
kutwijf…


Stella

1 opmerking: