donderdag 20 mei 2010

Chemobom

in het Erasmus komt men tot de ontdekking dat de bermbomtactiek ook werkt bij kanker.
zoek de plek op met de chemo en ga hem precies daar te lijf.
het is nog experimenteel bij mensen en heel lokaal bij aandoeningen in het bekken maar dat is heel goed nieuws.

de euforie van afgelopen weekend is wel voorbij want er ontstaat een soort van chronische vermoeidheid.
niet dat je telkens wilt slapen maar alles voelt zwaar.
ik moet telkens even naar de 'aanknop' zoeken.

ik ben ook blij dat ons leven weer wat meer rust heeft.
een stramien van pillen slikken en hooguit 1 afspraak op een dag.
niks moeten geeft me een gelukkig gevoel.
misschien is stress wel het slechtste wat er is voor een mens.
ik wil het niet meer in ieder geval.

dag,
erik

3 opmerkingen:

  1. Lieve Erik,

    Jammer dat je zo moe bent, maar ook gezonde mensen moeten zich acclimatiseren nu het opeens 10 gr warmer is! Misschien is het toch een idee om extra vitamines te slikken als dat mag?
    En je hebt gelijk wat stress betreft, ik heb na een gezellige sfeer op mijn werk, slechts een paar maanden onder stress moeten werken, ik had na een poosje pijn in mijn hele lijf en toen ik ermee stopte was ik hondsmoe en huilerig.
    Dus wees maar blij dat je daar i.i.g. nu achter bent en geniet van(relatieve) rust in je hoofd.
    Als je ziek bent ontdek je soms zulke positieve dingen om de narigheid, die erbij komt, even te vergeten en accepteren. Maf he, hoe je psyche je helpt.
    Lekker in de zon naks doen is ook heeeeel nuttig! Geniet ervan.

    Dikke knuf voor jullie XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Erik,
    Het helpt je niets als ik je zeg dat het er allemaal bijhoort. Je moet er mee leren omgaan en dat doe je volgens mij hartstikke goed! Probeer wel in beweging te blijven door lekker te gaan wandelen met Sam. Ook al kost dat, om te starten je wat energie, het zal je uiteindelijk energie opleveren!! Het mooie weer komt eraan dus lekker naar buiten dingen op je eigen tempo en manier doen! Heerlijk!
    Ik denk aan je!
    liefs Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Erik.

    Inderdaad...die vermoeidheid.....waardeloos.
    Het advies dat gegeven werd......je energie doseren en besteden aan dingen die je leuk vindt en waar je (geestelijke) energie van krijgt....doen!
    Lekker gaan wandelen, lekker op je gemakje, als dat je ding is.
    Inderdaad.....niets moet.

    Hou je haaks!
    Ik denk aan je!
    Liefs, Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen