zondag 30 mei 2010

leugentje om bestwil

ik hoor mezelf tegen Menno zeggen
dat ik nog meer in het hier en nu moet leven
dat we nu al in Erik's extra tijd zitten
terwijl ik op de een of andere manier dacht
dat er leven na de chemo's was
maar chemo is nu zijn leven
sprak de dokter zachtjes
net zo lang tot zijn lichaam het niet meer verdraagt
het gif, het anti-gif
het is maar hoe je het wil zien
en ik maar stiekem hopen dat het anders was
soms zou je de waarheid van zijn stoel willen trekken
hem een klap voor zijn bek verkopen
en heel hard roepen dat hij een leugenaar is
maar ik ben bang
bang dat ik die leugenaar ben
nooit goed in geweest trouwens
maar helaas gaat het me goed af
de laatste tijd...
xxxxxstella

6 opmerkingen:

  1. Wauw lieve schat wat heb je het mooi verwoord! ik begrijp precies wat je bedoeld.
    Hou de postieve lijntjes vast, al zijn ze ragdun.ik denk en voel met je mee! liefs Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve Stella, blijf hopen!! Dat je blijft hopen wil niet zeggen dat je een leugenaar bent,door te blijven hopen blijf je op de been en doet je dromen en verlangen naar een "normaal" en gezond leven voor Erik en voor jezelf. Blijf er in geloven ...

    dikke kus, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stella, dat is wat het zwaar maakt....de "lach" aan de buitenkant, het sterk willen zijn voor je gezin, het dragen van de hoop......
    terwijl je zo graag zou willen dat die hoop jou en Eric eens op zou tillen....

    XXX, Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve stel,

    Wederom weet je weer een snaar bij me te raken traan rolt over mijn wang. Van mij mag je de waarheid zo hard slaan als je maar wilt. Ik leef verschrikkelijk met jullie mee ook al kan ik weinig voor jullie betekenen. Ik hoop net als de titel van deze blog en ik hoop dat jullie ook nooit zullen ophouden met hopen.

    xxx van je neef

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Stel. Ik ben sprakeloos. Van waar jullie doorheen moeten. En je schrijverstalent. Hele Dikke zoenen!

    BeantwoordenVerwijderen