woensdag 1 februari 2012

het mag niet zo zijn

weer een slecht nieuws gesprek
de nieuwe kuur werkt niet
allemaal nieuwe uitzaaiingen in de lever
en ook al ben ik al veel verder gekomen
dan mijn lotgenoten is het toch wel even slikken
had het toch een beetje niet verwacht
omdat de pijn weer weg was
ik me goed voelde
ik stop dus nu met de chemo

het kan best nog een tijdje goed gaan
over drie weken hebben we een gesprek met de oncoloog
of we aan een nieuwe kuur gaan beginnen
een kuur waarbij ze heel voorzichtig zijn met de verwachtingen
een kuur waarbij ik zeker mijn wilde haren zal verliezen
en misschien nog wel veel meer
een kuur waar ik best nog even mee kan wachten
maar niet tot het te laat is

niet makkelijk dus
goed luisteren naar mijn lichaam
eerst maar eens herstellen
me realiseren dat ik goed ziek ben

hoop doet leven

3 opmerkingen:

  1. Jee Erik, wat een ongelooflijk k*tbericht. Net nu je je eigenlijk zo goed voelde. Hou je taai. Wat je zegt: Hoop doet leven. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erik, gisteren kon ik geen reactie geven nadat ik dit gelezen had, het kwam, ook hier, als een mokerslag binnen.
    Ik hoop dat jullie samen met het behandelteam tot een beslissing kunnen komen, het vervolgtraject zal moeilijk en zwaar zijn.
    We blijven hier voor je duimen en hopen.
    Maar, wat is dit een sh*tbericht.

    Heel veel liefs en een dikke knuffel voor jullie beiden.
    We denken aan jullie.

    Frits en Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Erik, ik kwam dit tegen op zoek naar een antwoord op jouw bericht

    ‘geef me de rust om de dingen te accepteren die ik niet veranderen kan, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de wijsheid om het verschil daartussen te zien’.

    (gedeelte uit Serenity prayer, geschreven omstreeks 1940 door Reinhold Niebuhr)

    xxx Martin

    BeantwoordenVerwijderen