maandag 20 februari 2012

Zeeen van tijd...



















Mijn lief staat aan de rand van het water
De maan staart hem aan
Vloed of eb
Waar ga je staan?
Het lijkt een vraag
Het lijkt een weg
Een stevig staan
Maar het water
Wist het spoor
Van zijn mooie voeten
zijn weten
zijn bestaan

mijn lief staat aan de rand van het water
en kijkt naar de zon
die zachtjes ondergaat
flarden kleuren achterlaat
grijpbaar en spoorloos
slierten achterlaat
van wat was
is en wordt
en weggewist
in golven
na-staart
de horizon
achterlaat

mijn lief staat aan de rand van het water
de zee, de oceaan, de vulkaan
de geuren van zout en zand
kastelen van liefde
vuur dat spuugt
ligt en slaapt
ontwaakt
opstaat
slaat

mijn lief staat aan de rand van het water
de horizon, de dagen, de jaren
alles komt samen
rimpels in water
de wind waait
schelpen staren
trekken sporen
diep en verlaten
gelaten



stella

5 opmerkingen:

  1. Lieve Stella.

    Ik hoop dat je ooit, wanneer je er aan toe bent, die mooie gedichten uit kunt laten geven in een boekje.
    Ze zullen anderen, die in net zo'n moeilijke tijd zitten, zeker tot steun zijn.
    Ik zit ieder keer weer met een brok in mij keel te lezen.

    Lieverd, een hele dikke knuffel voor jou van mij.

    Liefs, Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Stella, wat moet het fijn zijn om je gevoelens zo te kunnen verwoorden.Het raakt me iedere keer tot in het diepste!in gedachten steeds bij je!!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve bea en angelique,

    dank voor jullie complimenten, dat het jullie raakt
    het is voor mij fijn op die manier woorden te geven
    aan wat ik voel, zie, niet wil zien en soms vooruit zie
    dank lieverds

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat een mooi gedicht. Stil word ik ervan. Denk aan jullie...
      Liefs David

      Verwijderen