donderdag 22 april 2010

boos

godverdomme....nu ben ik echt boos
sorry voor dat woord
maar soms kan je niet genuanceerd zijn
moet je gewoon echt kwaad zijn
mag er dan even iets meevallen?
maar nee hoor
krijgen net te horen dat de klier verder op
dus verder weg van maag en slokdarm ook kanker bevat
dat maakt de hoop op een operatie na chemo
waarschijnlijk onmogelijk en uitgesloten
dus de chemo kan alleen uitstellen
palliatief heet dat
je weet niet meer wat je moet voelen
we kunnen niet eens janken
dreun op dreun
en maar hopen
tegen de klippen op...
kan even niet positief zijn
sorry
stella

6 opmerkingen:

  1. Palliatief komt van het Latijnse woord pallium, dat ‘mantel’ betekent. Ik wens je toe dat de chemo je een mantel van bescherming geeft Erik en ik hoop dat al die lieve reacties van mensen om je heen een mantel van warmte en liefde voor jullie samen mag zijn.

    Samen knokken en huilen, maar wat je zegt is waar lachen en plezier maken doet een mens meer dan goed. Sterkte voor jullie allebei. Lfs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Stella,
    Wat word er veel van je gevraagd! Ik weet dat je positief wilt blijven om Erik er door heen te slepen maar met zo'n boodschap kun je inderdaad niet anders dan even flink vloeken! Ik vind het ook moeilijk om de juiste woorden te vinden nu het allemaal zo dichtbij komt! Gek dat ik daar in het werk helemaal geen moeite mee hebt, maar dan stel je professioneel op zeggen ze dan met een mooi woord. Dat gaat me nu dus even niet lukken.Ik voel me een deel van dit verdriet en wil er ook voor Marcel zijn en voor jullie in ieder geval een steun en toeverlaat en luisterend oor! Laat me alsjeblieft weten als ik iets voor jullie kan doen! Als jullie een avondje zin hebben met dat mooie weer bij ons open haardje te komen zitten met wat lekker hapjes en een drankje dan zijn jullie natuurlijk welkom! Maar ik kan me ook goed voorstellen dat jullie hele andere behoeftes hebben op dit moment!Maar de deur en ons hart staan altijd open!
    liefs Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Stella en Erik.

    Wat een domper!
    Kom op daarboven.......stuur eens wat geluk richting Erik en Stella, dit was niet waarom we gevraagd en gebeden hebben.

    Laat die chemo's alstublieft wel goed werken.....

    Niets geen sorry nodig Stella, dit bericht slaat een behoorlijke bres in je incasseringsvermogen.....
    Ik wou dat ik even een arm om je schouders kon leggen.
    Liefs, Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, godverdomme is het woord inderdaad...ook wij bleven natuurlijk hopen op een positieve uitslag.
    Wat zullen jullie moe zijn van zoveel tegenslag, lieverds..
    ...maar laat dan i.i.g. de chemo goed aanslaan!
    Als we ook maar iets kunnen betekenen, wat dan ook, we staan voor jullie klaar...
    Liefs, Judith & David

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve erik en stella,

    wat een shit, shit, shit bericht. ik begrijp dat het moeilijk is dan positief te blijven. ik hoop dat de chemo wat verlichting gaat geven vooral qua pijn enzo. en dat jullie ondanks de diepe dalen dan ook die hoge bergen zullen beleven, zoals Johan Cruijf ooit zei....
    Ik zal veel liefde en positiviteit naar jullie sturen en n gebedje doen om de volgende fase door te komen en hopen dat het daarna wat lichter wordt en jullie kracht geeft om de leuke dingen te doen die je graag wilt doen.

    Dikke knuf en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dank jullie wel allemaal, het is zo fijn na boosheid lieve en positieve woorden te lezen!
    en laten we allemaal hopen, bidden, wat je maar wilt, dat de chemo's hun werk gaan doen en dat Erik er niet altijd veel last van heeft zodat hij/wij inderdaad fijne mooie dingen kunnen gaan doen.
    liefs,
    stella

    BeantwoordenVerwijderen