maandag 19 april 2010

een fijne dag

Ik wil deze blog niet gaan gebruiken als een soort van dagboek maar ik moet even kwijt dat ik een topdag had ook al was het gemeentemuseum in den haag dicht.
alle musea zijn dicht. moeten ze uitrusten of zo?
was met Hans k die voor een uitermate smaakvolle lunchlocatie had gezorgd in scheveningen. uitzicht op het slopen van zo'n duits betonnen meesterwerkje kon ons niet van hele goede gesprekken over liefde, vriendschap en leven afhouden. Dank.
as woensdag krijg ik een punctie om nog een laatste 'hapje' te nemen en dan krijg ik mijn chemoagenda te horen.
ik hou van agenda's want dan weet ik wanneer ik tijd heb en als ik tijd heb........
ik ben eerlijk gezegd wel een beetje nieuwsgierig naar die chemo's. raar, maar je hoort in je leven veel over chemokuren en als je zelf nooit veel verder als een paracetamolletje komt. zal ook wel iets te maken hebben met het feit dat het je leven kan redden. en dat het hopelijk de pijn al wat gaat wegnemen want dat voel ik al wel.
en als ik ergens de schurft aan heb.......
xxxxxxxxxx
erik

4 opmerkingen:

  1. Het was ook prachtig weer vandaag, perfect voor een dag aan zee.

    Erik, houd er rekening mee dat het inderdaad geen feestje is zo'n chemo.
    Ik ben heel benieuwd wat voor kuren je krijgt, er zijn zoveel verschillende.

    Sterkte voor jullie allemaal.
    XXX, je nicht Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. daarom is lekker eten, en dat was het in de Seinpost, zo fijn Angelique! xxx, erik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Erik,
    Laat je bovenal goed voorlichten! En geniet van de mooie en goede momenten! Dat doe je al zeker en dat is fijn om te lezen! Het geeft je kracht om er tegenaan te gaan. En dan mag de chemo de rest doen. Het resultaat is niet altijd direct zichtbaar maar het is een kans ! Voor de pijn is vast ook iets te vinden als je het maar duidelijk aangeeft. Dus laat je niet afschepen!
    liefs Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erik, vooral alles aangeven bij je arts, zodat er maatregelen genomen kunnen worden tegen pijn, misselijkheid enz. zodat je beter door de chemo's kunt komen.

    Ik hoop dat jullie een arts hebben die praat! antwoorden geeft en indien nodig de antwoorden voor je op wil zoeken.

    Wij hadden een team in het Geminiziekenhuis, het behandelplan was opgesteld in overleg met het MCA(Alkmaar) en het VU-ziekenhuis.
    Frits had bij de eerste operatie (borstamputatie) een arts die zijn b*k niet open deed, kreeg je bij binnenkomst te horen dat het mis was, kregen we meteen een hoop labbriefjes enz. in de hand gedrukt en weg was meneer.@@$%@%$#%$#^%$
    Die was, tijdens de opleiding, dus duidelijk absent geweest bij het uurtje communicatieve vaardigheden.
    Gelukkig bij de tweede operatie (lymfeklieren) een andere chirug, echt een toppertje, en daarna ook een heel goede internist/oncoloog.

    Erik en Stella, goede artsen en verpleegkundigen zijn hun gewicht in goud waard, ik hoop dat jullie ook zo'n team treffen.

    xxx, Angelique.

    BeantwoordenVerwijderen